انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن مردم نهاد حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن مردم نهاد حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: استقرار پاسگاه محیط بانی در بخش ارم دشتستان به لحاظ اهمیت محیط زیستی و بستر مناسب زیستگاه انواع جانوران و گیاهان ضروری و در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، حسین دلشب دوشنبه در نشست با مسئولین بخش ارم دشتستان افزود: استقرار این پاسگاه در محدوده بخش مستلزم ایجاد شرایطی از جمله مکان مناسب می باشد که ان شاء الله تمام سعی خود را خواهیم کرد به محض ایجاد شرایط پاسگاه محیط بانی مستقر شود.


وی بیان کرد: بخش ارم با توجه به شرایط اقلیمی بستر مناسبی برای زیستگاههای جانو

ری و گیاهی است و هر ساله شاهد پلنگ ایرانی در این بخش هستیم که با فرهنگ سازی در بین مردم باید بستر آرام و مناسبی برای تمامی موجودات زیست محیطی در این منطقه فراهم شود.


وی همچنین انجام بیمه دامداران در صورت خسارات احتمالی را از دیگر برنامه های دولت تدبیر و امید دانست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: این منطقه یکی از زیستگاههای مهم جانورران و پرندگان کمیاب است که امیدوارم با توجه به پیشینه تاریخی مردمان این بخش محافظان خوبی برای انواع جانوران و پرندگان طبیعت باشند.

بخشدار ارم نیز گفت: استقرار پاسگاه محیط بانی در محدوده بخش ارم و تخصیص نیرو و اعتبار جهت حفاظت از محیط زیست از خواسته های اصلی دوستداران محیط زیست در این بخش است.

مسعود صیادی اضافه کرد: وظیفه همه انسانهاست که قدر موجودات در محیط زیست را بدانند چرا که ارج نهادن به ارزش و اهمیت جایگاه آنها می تواند در حفاظت از آنها در نتیجه توسعه کشور نقش اساسی داشته باشد.

مسئول امور عشایر بخش ارم نیز به شرایط زندگی اکثر عشایر و روستاییان منطقه که ارتباط مستقیمی با محیط زیست دارند اشاره کرد.

رزمجو اظهار داشت: با برگزاری کلاسهای آموزشی جهت ارتباط هر چه بهتر عشایر و روستانشینان با موجودات در طبیعت می توان از شکارهای غیرمجاز جلوگیری کرد.

7213/1656

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۱
انجمن حامیان محیط زیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی