انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن مردم نهاد حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن مردم نهاد حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

گذارش 15 /

خبرگزاری میزان: مسئول سازمان حامیان محیط زیست استان بوشهر با هشدار نسبت به استحصال زمین از دریا به منظور ساخت یک مجموعه گردشگری در حاشیه بزرگراه امام علی (ع) بوشهر گفت: اداره کل محیط زیست استان بوشهر مجوزی را بدین منظور صادرنکرده اما گویا سازمان محیط زیست کشور خود اقدام به صدور مجوز کرده است.


خشکاندن دریا در حاشیه بزرگراه امام علی(ع) بوشهر به منظور ساخت مجتمع گردشگریمحمد مهدی طیاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با انتقاد نسبت استحصال زمین از دریا و تغییر کاربری اراضی ساحلی در محدوده بزرگراه امام علی (ع) شهرستان بوشهر اظهار کرد: این اقدام برای ساخت یک مجموعه گردشگری انجام می‌شود، در حالی که پروژه مذکور فاقد هر گونه مجوز از سوی اداره کل محیط زیست استان بوشهر است. اما گویا سازمان حفاظت محیط زیست کشور خود اقدام به صدور مجوز برای ساخت این مجتمع کرده است.

وی در ادامه افزود: این در حالی است که این پروژه یک بار نیز متوقف شده است.

این فعال محیط زیست با بیان این که سازمان های مردم نهاد در بوشهر قصد ایجاد کمربند سبز را در این محدوده داشتند، تصریح کرد: در حال حاضر نیز در قسمتی از این مجموعه توسط دوستداران محیط زیست درخت حرا کاشته شده است.

وی به پروژه دیگری برای ایجاد بارانداز به مساحت 40 هکتار در کنار دریا اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز منجر به استحصال زمین از دریا شده است.


مسئول سازمان حامیان محیط زیست استان بوشهر با بیان این که سازمان محیط زیست از اداره بندر بوشهر به دلیل ایجاد این بارانداز شکایت کرده است، عنوان کرد: در نتیجه این شکایت 800 میلیون تومان نیز جریمه برای این تخلف تعیین شد، اما این رقم جریمه نمی‌تواند جبران کننده خسارت‌های وارد شده به خور (محل اتصال ساحل و دریا) و زیستگاه های دریایی در این محدوده باشد.

طیاری با بیان این که بخش هایی از محل اتصال ساحل و دریا محل زیست برخی از آبزیان دریایی همانند میگو است، گفت: این آبزیان در دوره بلوغ خود به این محدوده وارد می شوند و دوباره به چرخه دریا بازمی گردند.

این فعال محیط زیست با انتقاد نسبت به از بین رفتن زیستگاه برخی از آبزیان دریایی در محدوده محل اجرای پروژه مجموعه گردشگری اظهار کرد: علاوه بر این شن و ماسه هایی که از نقاط دیگر به این محل آمده رسوباتی را ایجاد کرده است که با گردش آب به قسمت‌هایی که حرا کاری شده است منتقل می‌شود که تمام این درختان را از بین می برد.


خشکاندن دریا در حاشیه بزرگراه امام علی(ع) بوشهر به منظور ساخت مجتمع گردشگری

طیاری با ابراز تاسف از این که در سراسر استان بوشهر توسط شرکت‌های صنعتی و پتروشیمی استحصال های فراوانی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که کشور ما نیز می تواند همانند سایر کشورها استحصال‌هایی را داشته باشد که به سمت توسعه پایدار حرکت کند، اما امروزه شاهد این هستیم که استحصال‌هایی صورت می‌گیرد که تیشه به ریشه محیط زیست می‌زند. از سوی دیگر به صورت علنی از طریق گمرک‌ها صادرات خاک و شن و ماسه انجام می‌شود.

خشکاندن دریا در حاشیه بزرگراه امام علی(ع) بوشهر به منظور ساخت مجتمع گردشگری

این فعال محیط زیست در پایان نسبت به صید بی رویه در خلیج فارس هشدار داد و گفت: با توجه به این موضوع و نیز با تعدد فعالیت‌هایی همانند استحصال دریا و جاده کشی در خور، در آینده نزدیک تمام زیستگاه های دریایی در خلیج فارس از دست می رود.

انتهای پیام

لینک خبر


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۱
انجمن حامیان محیط زیست

خشک کردن دریا

دهکده گردشگری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی