انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن مردم نهاد حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن مردم نهاد حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

استاندار بوشهر: دولت به حفظ محیط زیست توجه دارد

بوشهر- ایرنا - استاندار بوشهرگفت:باتوجه به نگاه ویژه و حساسیت دولت تدبیر و امید به حفظ محیط زیست همه مسوولان باید در راستای رعایت الزامات زیست محیطی اهتمام ورزند.

به گزارش ایرنا مصطفی سالاری روز پنجشنبه درنشست با مدیران سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: بی توجهی به الزامات و استانداردهای محیط زیست، آثار اجتماعی و زیان غیرقابل جبرانی برای جامعه در پی دارد .
وی با اشاره به اهتمام جدی شخص رییس جمهوری به حفظ محیط زیست یادآورشد: همه مدیران موظف به رعایت استانداردهای زیست محیطی در طرح ها و برنامه های توسعه ای در استان بوشهر هستند.


استاندار بوشهر اضافه کرد: افزون بر رسالت سترگ سازمان حفاظت محیط زیست در اجرای ماموریت ها مدیران دستگاه های اجرایی نیز باید حامی و پشتیبان این سازمان در تحقق مسوولیت های محوله باشند.
سالاری ادامه داد: در تدوین سند آمایش سرزمین استان بوشهر به مسایل زیست محیطی بعنوان بستر ساز توسعه پایدار توجه خاصی شده است.
وی گفت: در راستای حفظ محیط زیست دهیاری ها موظف شده اند دفع و جمع آوری زباله در همه روستاها و حتی آبادی های استان بوشهر را براساس استاندارهای زیست محیطی انجام دهند که این مهم منجر به ارتقای شاخص های بهداشتی و سلامتی می شود.
استاندار بوشهر افزود:با اجرای این طرح تحولی اساسی در حوزه محیط زیست و بهداشت عمومی انجام خواهد شد.
وی گفت: درایجاد دهکده گردشگری بندر بوشهر نیز تمام الزامات زیست محیطی به طور کامل مد نظر است و هیچگونه مداخله و پیشروی در دریا نخواهیم داشت.
استاندار بوشهر یادآورشد: در ایجاد دهکده گردشگری بوشهر مرز عملیات خاکی با فاصله از آخرین مرز دریا پیش بینی شده و تاکید شده از کمترین تداخل عملیات با دریا پرهیز شود؛ همچنین درختان حرا، کاشته شده در محدوده اجرای این طرح حفظ و شمار قابل توجه دیگری نیز کشت خواهد شد.
سالاری اظهارداشت:برای ساخت دهکده گردشگری بوشهر هر نوع سازه دریایی نیز صرفا به صورت شناور و بدون کمترین مداخله در دریا و بستر آن طراحی شده و هیچ ابنیه و عملیاتی به جز سازه های شناور روی آب، در دریا احداث نخواهد شد.
وی بااشاره به اینکه هیچگونه تخریب زیست محیطی در اجرای پروژه های عمرانی پذیرفتنی نیست گفت: حفظ طبیعت مهم ترین مسئله در اجرای پروژه هادر استان بوشهر است.
استاندار بوشهر افزود:حفظ محیط زیست درگروه مشارکت عمومی است که این مهم باید درقالب فرهنگ سازی با هدف جلب همکاری سازمان های مردم نهاد اجرایی شود.
مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز در این نشست گفت: هدف از نامگذاری روز جهانی محیط زیست، افزایش آگاهی مردم برای حفظ محیط زیست و ترغیب مسوولان به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونه های زیستی جانوری است.
حسین دلشب افزود: در همین زمینه نیز به مناسبت روز جهانی محیط زیست در ایران از 15 تا 21 خرداد به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.
وی یادآورشد: اجرای طرح های مشارکتی در روستاها با حضور و مشارکت فعالانه مردم از جمله طرح های مهم زیست محیطی در استان بوشهر است.
دلشب از تدوین سند محیط زیست استان بوشهر خبر داد و گفت: ترسیم وضعیت موجود و مطلوب مسایل زیست محیطی از اهداف این طرح است .
وی گفت: مخاطرات زیست محیطی برای نخستین بار در استان بوشهر در قالب 8 شاخص و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تدوین شده است.
دلشب افزود: همچنین چالش های محیط زیست دریایی خلیج فارس نیز با مشارکت دستگاههای مرتبط در دست بررسی است.ک/2
6045

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۲
انجمن حامیان محیط زیست

حفظ محیط زیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی