انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن مردم نهاد حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن مردم نهاد حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

وسط چین




۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۳۲
انجمن حامیان محیط زیست

بمناسبت روز قایقرانی و هفته محیط زیست ، هیئت قایقرانی و انجمن دارگون بوت بوشهر بهمراهی حامیان محیط زیست در حرکتی خدا پسندانه ساحل اسکله جفره بوشهر را پاکسازی کردند و بعد از این مراسم انجمن دارگون بوت اقدام به مسابقه گروهی نمودند . ورزشکاران دوستدار طبیعت با شعار هفت میلیارد رویا ، یک سیاره

 با احتیاط مصرف کنیم . ازاسکله جفره ( خلیج فارس ) به سمت اداره بندر بوشهر پارو زدند. به امید روزی که هر شهروند شهردار محل کار و زندگی و جامعه خود باشد تا شهر و محیط زیستی پاک و زیبا داشته باشیم . ما باید از این موهب الهی درست محافظت کنیم تا طبیعی سالم برای نسل آینده به یادگار بگذاریم . ٩٤/٣/٢١

عکاس : هادی فرهمند








۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۲۱
انجمن حامیان محیط زیست

استاندار بوشهر: دولت به حفظ محیط زیست توجه دارد

بوشهر- ایرنا - استاندار بوشهرگفت:باتوجه به نگاه ویژه و حساسیت دولت تدبیر و امید به حفظ محیط زیست همه مسوولان باید در راستای رعایت الزامات زیست محیطی اهتمام ورزند.

به گزارش ایرنا مصطفی سالاری روز پنجشنبه درنشست با مدیران سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: بی توجهی به الزامات و استانداردهای محیط زیست، آثار اجتماعی و زیان غیرقابل جبرانی برای جامعه در پی دارد .
وی با اشاره به اهتمام جدی شخص رییس جمهوری به حفظ محیط زیست یادآورشد: همه مدیران موظف به رعایت استانداردهای زیست محیطی در طرح ها و برنامه های توسعه ای در استان بوشهر هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۴۵
انجمن حامیان محیط زیست

بوشهر - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: هم اکنون عمده ترین تهدیدها در بخش زیست بوم های این استان مربوط به تخریب مناطق مرجانی است.

حسین دلشب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صد وصیادی و استفاده روش های مخرب، برداشت مرجان از سواحل، لنگر اندازی در مناطق مرجانی، گرمایش و آلودگی های دریایی از جمله مهمترین عوامل تخریب مرجان ها و زیست بوم های دریایی در استان بوشهر است.
وی اضافه کرد: مهمترین زیستگاه های دریایی اکوسیستم های مرجانی است که در آب های استان بوشهر جزایر خارگ و خارگو و فارسی، نایبند و سواحل شهر بوشهر دارای مناطق مرجانی هستند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: پایداری اکوسیستم دریایی، تولیدات دریایی، اکوتوریسم، مطالعه و تحقیق از مهمترین دلایل حفاظت از مناطق مرجانی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۴۱
انجمن حامیان محیط زیست

خبرگزاری میزان: مسئول سازمان حامیان محیط زیست استان بوشهر با ابراز تاسف از بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها برای توقف تخریب بزرگ‌ترین زیستگاه مصنوعی خلیج فارس به نام کشتی رافائل گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین نیروی دریایی و وزارت صنایع قرار است، این زیستگاه مصنوعی پس از تکه تکه شدن از آب خارج شود.

محمد مهدی طیاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی، با هشدار نسبت به تخریب بزرگترین زیستگاه مصنوعی در خلیج فارس به نام کشتی رافائل خاطرنشان کرد: این کشتی به تایتانیک ایران مشهور است و بزرگ‌ترین زیستگاه مصنوعی ایران در خلیج فارس محسوب می شود، اما نیروی دریایی با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت صنایع تنها برای 15 میلیارد تومان قصد دارد این ذخیره گاه مصنوعی را تکه تکه کرده و از آب خارج کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۲۷
انجمن حامیان محیط زیست

روز جهانی محیط زیست (مخفف انگلیسی: WED) روزی است که از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم برای نگهداری محیط زیست و تحریک سیاستمداران به گرفتن تصمیماتی برای رویارویی با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌جانوری، به‌عنوان روز میحط زیست انتخاب شده‌است. این روز برابر با پنجم ژوئن هر سال است.

رشد روزافزون آلودگی و تخریب محیط‌زیست و بروز بحران‌های پی‌درپی زیست محیطی باعث شد دولت‌ها به طور جدی به تکاپو افتاده تا چاره‌ایی بیندیشند.

ارادهٔ جهانی برای حفاظت محیط زیست با تشکیل نخستین کنفرانس جهانی سازمان ملل متحد دربارهٔ انسان و محیط زیست که به کنوانسیون استکهلم معروف است، در سال ۱۹۷۲ در سوئد جنبهٔ کاربردی پیدا نمود. در این سال مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب ماده‌ای، ۵ ژوئن را روز جهانی محیط زیست اعلام کرد. به مناسبت روز جهانی محیط زیست در ایران ۱۵ تا ۲۱ خرداد هر سال به‌عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده‌است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۲۰
انجمن حامیان محیط زیست

گناوه - ایرنا- وفور ماهی 'بیاح' در آبهای ساحلی بندر گناوه و افزایش میزان صید این نوع آبزی فصلی موجب کاهش صد درصدی قیمت آن در بازار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قیمت ماهی بیاح در روزهای اخیر از 60 هزار ریال به 30 هزار ریال کاهش یافته و در ساعت هایی از روز که بازار گناوه از این نوع آبزی اشباع می شود هر کیلوگرم 20هزار ریال نیز فروخته می شود.

ماهی 'بیاح' یکی از گونه های آبزیان خلیج فارس است که در فصل بهار و پائیز بصورت گله ای به آبهای ساحلی مهاجرت می کند و در سواحل توسط صیادان محلی به روش سنتی صید می شود.

وسیله صید این نوع آبزی نوعی تور است که در زبان محلی به 'کرف' معروف است و در زمان وفور این ماهی در آبهای ساحلی صیادان در هر مرحله از صید می توانند 50تا 100کیلو گرم صید کنند.


در فصل پائیز برای صید ماهی بیاح علاوه بر استفاده از تور کرف از نوعی تور انتظاری نیز استفاده می شود که صیادان هنگام غروب آن را در آبهای ساحلی و درمسیر حرکت این نوع آبزی قرار می دهند و صبح روز بعد ماهی های به دام افتاده را جمع آوری می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۳
انجمن حامیان محیط زیست

بوشهر- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: استقرار پاسگاه محیط بانی در بخش ارم دشتستان به لحاظ اهمیت محیط زیستی و بستر مناسب زیستگاه انواع جانوران و گیاهان ضروری و در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، حسین دلشب دوشنبه در نشست با مسئولین بخش ارم دشتستان افزود: استقرار این پاسگاه در محدوده بخش مستلزم ایجاد شرایطی از جمله مکان مناسب می باشد که ان شاء الله تمام سعی خود را خواهیم کرد به محض ایجاد شرایط پاسگاه محیط بانی مستقر شود.


وی بیان کرد: بخش ارم با توجه به شرایط اقلیمی بستر مناسبی برای زیستگاههای جانو

ری و گیاهی است و هر ساله شاهد پلنگ ایرانی در این بخش هستیم که با فرهنگ سازی در بین مردم باید بستر آرام و مناسبی برای تمامی موجودات زیست محیطی در این منطقه فراهم شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۲
انجمن حامیان محیط زیست

گذارش 15 /

خبرگزاری میزان: مسئول سازمان حامیان محیط زیست استان بوشهر با هشدار نسبت به استحصال زمین از دریا به منظور ساخت یک مجموعه گردشگری در حاشیه بزرگراه امام علی (ع) بوشهر گفت: اداره کل محیط زیست استان بوشهر مجوزی را بدین منظور صادرنکرده اما گویا سازمان محیط زیست کشور خود اقدام به صدور مجوز کرده است.


خشکاندن دریا در حاشیه بزرگراه امام علی(ع) بوشهر به منظور ساخت مجتمع گردشگریمحمد مهدی طیاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با انتقاد نسبت استحصال زمین از دریا و تغییر کاربری اراضی ساحلی در محدوده بزرگراه امام علی (ع) شهرستان بوشهر اظهار کرد: این اقدام برای ساخت یک مجموعه گردشگری انجام می‌شود، در حالی که پروژه مذکور فاقد هر گونه مجوز از سوی اداره کل محیط زیست استان بوشهر است. اما گویا سازمان حفاظت محیط زیست کشور خود اقدام به صدور مجوز برای ساخت این مجتمع کرده است.

وی در ادامه افزود: این در حالی است که این پروژه یک بار نیز متوقف شده است.

این فعال محیط زیست با بیان این که سازمان های مردم نهاد در بوشهر قصد ایجاد کمربند سبز را در این محدوده داشتند، تصریح کرد: در حال حاضر نیز در قسمتی از این مجموعه توسط دوستداران محیط زیست درخت حرا کاشته شده است.

وی به پروژه دیگری برای ایجاد بارانداز به مساحت 40 هکتار در کنار دریا اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز منجر به استحصال زمین از دریا شده است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۲۶
انجمن حامیان محیط زیست

گذارش 14 /


خلیج فارس: ساکنان روستاهای پیرامون تالاب حله هم روزگار تلخی که بر این تالاب حاکم شده را تایید می کنند و از مشکلات به وجود آمده برای علوفه دام های خود و فعالیت کشاورزی شان می گویند.

خلیج فارس: «تالاب حله زمزمه غم انگیزی سر داده و روز به روز مرگ را به خود نزدیک تر می بیند.» این را علاقمندان و فعالان محیط زیست می گویند که سالهاست از این تالاب و منطقه حفاظت شده پیرامونش بازدید می کنند و در جریان افت و خیزها و بحرانی شدن وضعیت آن هستند.

به گزارش «خلیج فارس»؛ ساکنان روستاهای پیرامون تالاب حله هم روزگار تلخی که بر این تالاب حاکم شده را تایید می کنند و از مشکلات به وجود آمده برای علوفه دام های خود و فعالیت کشاورزی شان می گویند.

«حله» بزرگترین و مهمترین تالاب استان بوشهر است که این روزها از یک طرف خشکسالی و از طرف دیگر تعارضات انسانی، صدمات زیادی به آن وارد کرده است.

تالاب ها به علت داشتن ارزش های اقتصادی، اجتماعی، گردشگری و زیست محیطی، مورد توجه و مهارکننده سیلاب های بالادست هستند و به عنوان زیستگاه حیات وحش و گیاهان می توانند مناطق خوبی برای ایجاد گردشگری و اکوتوریسم باشند . زمن اینکه زمین های حاشیه تالابها از بهترین مناطق کشاورزی محسوب شده و ارزش اقتصادی بالایی برای بومیان دارد.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۲۳
انجمن حامیان محیط زیست