انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن مردم نهاد حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن مردم نهاد حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است


تالاب حله:منطقه حفاظت شده تالاب حله در نوار ساحلی  شهرستان بوشهر قرارگرفته است.این تالاب از به هم پیوستن دو رودخانه دالکی وشاپور ایجاد شده است که عمده آب آن از طغیان این دورود درفصل بارش می باشد واین تالاب دراثر طغیان رودحله که از به هم پیوستن دورود اشاره شده در سال۱۳۴۲ بوجود امده است . وسعت منطقه حفاظت شده حله به ۴۲هزار و ۶۰۰هکتار می‌رسد که یکی از زیباترین مناظر طبیعی سواحل جنوبی کشور است. ۲۰هزار هکتار از منطقه حفاظت شده حله تالابی است و رودخانه دائمی حله منبع تامین آب این تالاب و منطقه است. درحاشیه رودخانه و تالاب حله انواع گیاهان آبزی رویش یافته وچراگاه مهمی برای جانواران و پرندگان آبزی و کنار آب چرایجاد کرده‌است .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۲
انجمن حامیان محیط زیست

بوشهر - سواحل استان بوشهر فرصت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری محسوب می‌شوند ولی تا کنون به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده و گردشگری استان بوشهر تنها منحصر به نوروز است.

خبرگزاری مهر - گروه استانها: استان بوشهر دارای بیش از ۹۰۰ کیلومتر ساحل است که این سواحل ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری، اماکن تفریحی و فضاهای ورزش‌های ابی و ساحلی است.

برخورداری از چند کیلومتر ساحل برای بسیاری از کشورها یک آرزو محسوب می‌شود ولی ما که از این سواحل گسترده برخورداریم، به خوبی از مزیت‌های آن بهره نبرده‌ایم.

هر چند در بخش تجارت و صید و صیادی از دریا استفاده‌هایی صورت گرفته ولی در بسیاری از زمینه‌های درآمدزا و اشتغال‌زا از جمله توریسم اقدامات چندانی صورت نگرفته است.

گردشگری ساحلی زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و توسعه درآمد در بسیاری از کشورهای جهان است ولی در استان‌های جنوبی، گردشگری ساحلی تنها در فصل نوروز خلاصه می‌شود و شرایط مناسبی برای گردشگری دریایی و ساحلی وجود ندارد.

استان بوشهر یکی از گردشگرپذیرترین نقاط کشور در ایام نوروز است که توسعه زیرساخت‌های گردشگری مناسب و ایجاد اماکن تفریحی در سواحل می‌تواند گردشگری استان بوشهر را از انحصار نوروز خارج کرده و در همه فصول سال شاهد حضور گسترده گردشگران باشیم.

لزوم توجه به مسائل زیست‌محیطی در توسعه گردشگری ساحلی

یکی از فعالان زیست‌محیطی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش سواحل است که نیاز است توجه ویژه‌ای به مسائل زیست‌محیطی در سطح استان صورت بگیرد.

غلامرضا نعمتی اضافه کرد: ساحل ماسه‌ای و صخره‌ای ممتدد با چشم‌اندازهای زیبا و بدیع قابلیت‌های از جمله گشت دریایی، ماهیگری و بازی‌ها و سرگرمی‌های مفرح با ماسه و بر بستر ساحل، پیاده روی، شنا و ... است.

دبیر انجمن یاوران طبیعت ادامه داد: چنانچه طرح جامع گردشگری ساحلی استان با تکیه بر صدور مجوز برای پروژهای هم‌زاد با حفظ اکوسیستم و کالبد بکر طبیعی مورد مطالعه و تدوین قرار بگیرد، در جذب بیشتر گردشگر تاثیر به‌سزایی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۴ ، ۰۹:۲۹
انجمن حامیان محیط زیست

در سوگ نهنگی اسیر در تور صیادان بندر چارک در بیستم خرداد نود و چهار.نَهَنگ یا وال ، به عربی حوت، پستانداری آبزی است از رده آب‌بازسانان که دمی بلند دارد. پشتش پهن و گوشتالو است و زندگیش را در اقیانوس‌ها می‌گذراند، اگر او را به ساحل بیاورند آن‌قدر به او فشار می‌آید که می‌میرد. نوزاد او وقتی به دنیا بیاید بزرگ است. نهنگ هم مثل بقیه پستانداران شیر می‌مکد.بدنش مو ندارد. هنگامی که می‌خواهد نفس بکشد، از بالای سرش آب فواره می‌زند.





۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۴ ، ۰۹:۲۵
انجمن حامیان محیط زیست