انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن مردم نهاد حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن مردم نهاد حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

شهر خلاق موضوع جدیدی در حوزۀ مطالعات شهری است که توسط جامعه‌شناسان، مردم‌شناسان، اقتصاددانان و جغرافی‌دانان مورد تاکید قرار می‌گیرد.‌ در این مبحث شهر به عنوان محل شکل‌‌گیری خلاقیت، دانایی، صنایع خلاق و اقتصادِ دانایی‌‌محور مطرح است.‌ از آنجایی که محور توسعۀ دانش‌بنیان، سرمایه‌های انسانی نوآور و خلاق است، بنابراین شهر باید ویژگی‌هایی داشته باشد که بتواند سرمایه‌های انسانی خلاق و مستعد را جذب و حفظ نماید.‌ متغیرهای زیادی لازم است که یک شهر بتواند به جذب سرمایه‌های انسانی مورد نظر برای تبدیل به «شهر خلاق» دست یابد.‌ نطفۀ اصلی فرضیۀ «شهر خلاق» بر این باور بنا شده که مردم عادی می‌توانند رقم‌زنندۀ اتفاقات غیرعادی هنری باشند.‌

در حال حاضر ۳۴شهر از سراسر جهان در هفت حوزۀ صنعتِ خلاق، به شرح زیر عضو هستند:
• شهرهای خلاق ادبیات: ادینبرگ، ملبورن، لواسیتی، دوبلین، ریکجاویک و نورویچ
• شهرهای خلاق فیلم: بردفورد و سیدنی
• شهرهای خلاق موسیقی: سویل، بولوگنا، گلاسگو، غنا، گنت و بوگوتا
• شهرهای خلاق صنایع دستی و هنرهای محلی: سانتافه، آسوان، کانازاوا، ایچون و هانگزو
• شهرهای خلاق طراحی یا مبلمان شهری: بوئنوس آیرس، برلین، مونترال، ناگویا، کوب، شنزن،
 شانگهای، سئول، سنت اتین، گراز و پکن
• شهرهای خلاق هنرهای رسانه‌ای: لیون
• شهرهای خلاق خوراک‌شناسی یا غذا: پوپایان، چنگدو و استرساند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۴۹
انجمن حامیان محیط زیست

سلام، به امید خدا دوست داریم ، برای روز پرندگان مهاجر با همفکری شما دوستان و علاقمند به حیات وحش برنامه ای رو تدارک ببینیم . در همین راستا قصد داریم در ( پارک پرندگان) جلسه ای با حضور کارشناسان و صاحب نظران بازدید ی از این مکان داشته باشیم . و از طرح ها و پیشنهادات دوستان برای حفظ و احیاء این آماده و به شهرداری تقدیم کنیم .
موارد مهم
١. بهداشت محیط
٢.واکسیناسیون همه جانوران موجود در پارک ،
جهت تضمین سلامت بازدید کنندگان و با توجه به بیماریهای مشترک موجود بین جانوارن و انسان از جمله آبله مرغون و ... ٢. از نظر جذب توریست
طرح ها و ایده های نو و قابل اجراء رو مطرح کنیم .
٣. پیشنهاد : ساخت لانه های پرندگان و وصل درختان موجود و در فضای پارک
٤. آزاد سازی تعدادی کبوتر جهت ترویج و ازاد سازی تمام کبوتر های پارک و الگو از شهر و کشور های دیگر و ایجاد جایگاهی برای غذا دادن و کبوترهای آزاد و جذب اکوتورسیم
٥. سرشماری پرندگان توسط علاقمندان
٦. پیشنهادات جالب یکی از دوستان ایجاد (گلخانه پروانه ) های بومی و ایستگاه تحقیقات و مطالعاتی بر گونه های استان
٧. پیشنهاد مسابقه عکاسی در آن روز
٨. جلسه هم اندیشی در پارک
٩: جایگاهی برای پرندگان مصدومی که سالیانه به انجمن و اداره حفاظت محیط زیست ، مردم تحویل میدهند زده شود برای نگهداری تا زمان بهبود و بعد آزاد سازی 💧🐞🐝🐜🐛🐌. دوستان لطفاً نظرات و پیشنهادات خودتون رو مطرح کنید . سپاس


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۲۸
انجمن حامیان محیط زیست

گذارش 13 /

 پاکسازی ساحل باسیدون بندر بوشهر در روز زمین پاک

 در برنامه ای انجمن همیاران سلامت از ما دعوت به همکاری جهت پاکسازی پارک ساحلی باسیدون کردند که با همراهی این عزیزان صورت گرفت.

        

 


75

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۲۵
انجمن حامیان محیط زیست

گذارش 12 /

 پاکسازی ساحل پارک مرجان بندر بوشهر در روز زمین پاک

 در ادامه برنامه های انجمن حامیان محیط زیست با همکاری ورزشکاران بوشهری به پاک سازی ساحل مرجان پرداختند.

58 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۵۶
انجمن حامیان محیط زیست

گذارش 11 /

روز زمین پاک با حامیان محیط زیست در بوشهر

به مناسبت روز زمین پاک، انجمن حامیان محیط زیست در جهت ترویج و گسترش فرهنگ حفاطت از محیط زیست و زمین پاک به همراه اعضای انجمن به مدارس شهر بوشهر از جمله مدرسه پسرانه ناخدا عباس و مدرسه دخترانه شهید ریشهری رفتند و در بین دانش اموزان به اشاعه فرهنگ پاسداری و نگهداری از زمین پرداختند. همچنین انجمن حامیان محیط زیست در ادامه برنامه خود در بین کارمندان اداره پسماند حاضر شدند و در یک حرکت نمادین به همراه این عزیزان به پاکسازی باغچه های این اداره پرداختند. پس از آن در بین ورزشکاران جت اسکی شهر بوشهر حاضر شدیم و به مناسبت این روز جت اسکی کاران به مانورو و نمایش حرکات نمایشی برای مردم پرداختند.

 


 17 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۵۱
انجمن حامیان محیط زیست

گذارش 10/

تصاویر روز نجوم در پارک مرجان بوشهر

عکس: محمد هادی فزهمند

 

 

66

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۰۰
انجمن حامیان محیط زیست

گذارش 9 / رییس سازمان صنعت ومعدن بوشهر: توسعه پایداردر گرو حفظ محیط زیست است

بوشهر- ایرنا- رییس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان بوشهر گفت: توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست بوده و رعایت الزامات زیست محیطی توسط واحدهای تولیدی همه بخش هاضروری است.

سید حسین حسینی محمدی روز چهارشنبه به مناسبت روز زمین پاک در گفت و گو با ایرنا افزود: معیارهای حفظ محیط زیست در واحدهای تولیدی استان می تواند سه مولفه رونق اقتصادی،تعهد در حفاظت از محیط زیست و عدالت اجتماعی را تقویت کند .
وی با تاکید بر اینکه رعایت الزامات زیست محیطی توسط فعالان اقتصادی تولید کننده در روند فعالیت آنهاتاثیردارد، اظهار کرد: توجه به حفظ محیط زیست و رعایت الزامات آن همواره از دغدغه ها و مطالبات جدی در فعالیت واحدهای تولیدی است که باید رعایت کنند.
حسینی محمدی اضافه کرد: فعالیت هر واحد تولیدی در هر زمینه باید در ابتدا مورد تایید سازمان محیط زیست استان قرارگرفته وطی چندمرحله تایید گردد.
وی بیان کرد: همه واحدهای تولیدی ،صنعتی در استان مورد بازدید وبازرسی بازرسان این سازمان قرار می گیرد و در صورت رعایت نکردن الزامات محیط زیستی با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
7210/1656

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۵۰
انجمن حامیان محیط زیست

گذارش 8 / بوشهر- ایرنا-مسوول انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر گفت: با تعامل و همفکری فعالان محیط زیستی استان تقویم محیط زیستی در دست تدوین است.

محمد مهدی طیاری روز چهارشنبه به مناسبت دوم اردیبهشت مصادف با 22آوریل روزجهانی زمین پاک در حاشیه برنامه های این روز که توسط گروه های فعال محیط زیست استان برگزار شد در گفت و گو با ایرنا افزود: به دنبال الگوشدن تقویم محیط زیستی استان بوشهربرای سایر استانها بوده وامید است که بتوانیم بزودی آن را معرفی کنیم.
وی اظهار کرد: حرکت هدفمند در راستای محیط زیست به دور از مسایل حاشیه ای از اهداف اصلی فعالان محیط زیستی است.
طیاری اضافه کرد: هم اینک ضعف دانش محیط زیستی در استان از عمده ترین مشکلات در این بخش بوده که امید است با برگزاری برنامه ها ،سمینارها و دوره های آموزشی دغدغه ای که در این راستا احساس می شود، برطرف گردد.
مسوول انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهرافزود:اخلاق درمحیط زیست و فرهنگ سازی اصلی ترین هدف فعالان محیط زیست در استان بوده که امید است در راستای حفظ محیط زیست گام برداشته شود.
وی با اعلام اینکه برنامه های متعددی به مناسبت روزجهانی زمین پاک از طرف فعالان محیط زیستی در سطح استان برگزار شده است ادامه داد: امید است همه در کنار هم بتوانیم محیط زیستی پاک داشته و آن را برای آیندگان حفظ کنیم.
پاکسازی سواحل در سطح استان بوشهر با حضور دانش آموزان، برگزاری مراسم روز زمین پاک در مدارس با به صدا در آورن زنگ زمین پاک،پاکسازی مدارس، نمایش گروههای ورزشی وبرپایی نشست های تخصصی محیط زیستی از برنامه های برگزار شده در این روز بوده است.
همچنین ساعت 17 عصر امروز پارک ساحلی مرجان بوشهر با حضور عمومی شهروندان این شهر پاکسازی وبرنامه های جنبی دیگر نیز اجرا خواهد شد.
7210/1656

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۴۹
انجمن حامیان محیط زیست

به پاسداشت روز زمین پاک انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر با تعامل و همفکری انجمن های زیست محیطی استان در راستای ارتقاع دانش محیط زیستی در جامعه و گسترش فرهنگ احترام به طبیعت، پاکسازی پارک ساحلی مرجان بوشهر را برگذار میکند. از شهروندان جهت مشارکت در این برنامه دعوت به عمل می آید.

منتظر قدم سبزتان هستیم...

مکان : بوشهر / خیابان ساحلی / روبروی هتل پرواز / پارک ساحلی مرجان

زمان : چهارشنبه 2/2/1394

زمین پاک = زندگی پاک

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۱:۱۷
انجمن حامیان محیط زیست

گذارش 7/ برنامه انجمن حامیان محیط به مناسبت روز زمین

  •  زنگ پاسداشت روز زمین با حضور استاندار یا با یکی از معاونین، مدیر کل محیط زیست و مدیر کل آموزش و پرورش در یکی از مدارس دبستان 

  • پارک بانوان ورزش صبگاهی بانوان با حضور خانم دهقان و معاون سیاسی استاندار

  • پاکسازی ساحل ریشهر توسط دانش آموزان کلاس پنجم مدرسه دخترانه

  • پخش گزارش برنامه روز زمین در رادیو استانی به همراه طرح سوال محیط زیستی و به سه نفر به قید قرعه جوایزی توسط شرکت جهان طب سامان نمایندگی ظروف یکبار مصرف گیاهی و وارد کننده کیسه های تجزیه پذیر اهدا خواهد شد.

 برنامه بعد از ظهر

  • حرکت تیم دوچرخه سواری بوشهر ساعت 16 الی 18 در ساحلی

  • پاک سازی پارک مرجان توسط ورزشکاران سبک کیوکیوشین و همراهی انجمن ها و علاقمندان و فعالین محیط زیست بوشهر

روز چهارشنبه 2/2/1394 ساعت 17 پارک مروارید رو به روی هتل پرواز

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۴۰
انجمن حامیان محیط زیست