انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن مردم نهاد حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن مردم نهاد حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

محیط زیست به همه محیط‌هایی که در آن‌ها زندگی جریان دارد گفته می‌شود. مجموعه‌ای از عوامل فیزیکی خارجی و موجودات زنده که با هم در کنش هستند محیط زیست را تشکیل می‌دهند و بر رشد و نمو و رفتار موجودات تأثیر می‌گذارند.

حفاظت محیط زیست در قرن بیست و یکم به عنوان یکی از هشت هدف توسعه هزاره و یکی از سه پایهٔ توسعهٔ پایدار شناخته می‌شود.

تعریف

محیط زیست عبارت ترکیبی از دانشهای متفاوت در علم است که شامل مجموعه‌ای از عوامل زیستی و محیطی در قالب محیط زیست و غیر زیستی (فیزیکی، شیمیایی) است که بر زندگی یک فرد یا گونه تأثیر می‌گذارد و از آن تأثیر می‌پذیرد. امروزه این تعریف غالباً به انسان و فعایت‌های او مرتبط می‌شود و می‌توان محیط زیست را مجموعه‌ای از عوامل طبیعی کرهٔ زمین، همچون هوا، آب، اتمسفر، صخره، گیاهان و غیره، که انسان را احاطه می‌کنند خلاصه کرد.


محیط زیست طبیعی در کوه های آلپ


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۱۰
انجمن حامیان محیط زیست

پوستر طراحی شده توسط یکی از اعضا انجمن حامیان محیط زیست سرکار خانم سیده مرضیه ارشد، به مناسبت روز زمین پاک

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۴ ، ۰۰:۴۹
انجمن حامیان محیط زیست

گذارش 6 / در ایام نوروز موزه تجارت دریایی خلیج فارس ( عمارت ایرانی )  با همکاری انجمن حامیان محیط زیست برای بازدید مسافران نوروزی گشایش و اعضاء سازمان مردمی حامیان محیط زیست با راهنمایی بازدیدکنندگان و توضیح در مورد تجارت دریایی و پیشینهً تاریخی و فرهنگی بوشهر توانسته است روزانه پذیرای بیش از ٢٥٠٠ تا ٣٠٠٠ نفر بازدید کننده هم میهنان عزیز باشد.
تصاویر استقبال مسافران نوروزی را از این موزه می بینید. عکس /سجاد رنجبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۴ ، ۱۸:۳۴
انجمن حامیان محیط زیست

گذارش5/ اتحادجنوب به نقل ازپارس خلیج: طرح پاکسازی و هرس درختان سمل توسط حامیان محیط زیست و همشهریانی که به همراه خانواده های خود آمده بودند که با طبیعت همسو شوند در روز جمعه  ۹۲/۱۱/۲۵ برگزار گردید.

محمد مهدی طیاری محقق محیط زیست و مدیر انجمن مردمی نهاد حامیان محیط زیست بوشهرعصر جمعه در میان حامیان محیط زیست  اظهار داشت: هدف از این طرح، برگزاری برنامه پاکسازی و نهادینه کردن فرهنگ نگهداری محیط زیست و پاک نگهداشتن منابع طبیعی درجامعه خواهد بود.

ایشان افزود:یکی دیگر از اهداف   بسیار مهم در این اردو فرهنگ نریختن زباله در طبیعت و جمع آوری آن توسط حامیان محیط زیست و همشریان عزیز و هرس درختان و فرهنگ نگهداری از طبیعت و آموزش به کودکان و نوجوانان که وظیفه اخلاقی انجمن بود انجام پذیرفت.

طیاری اظهار داشت: در همین راستا  هرس تعدادی از درختان توسط اعضای انجمن  انجام شد و امیدوارم در هفته های آتی کل جنگل را توسط دوستداران هرس کنیم تا همشریان عزیز و مهمانان نوروزی بتوانند در ایام بهار و نوروز از این نعمت خدادای استفاده کنند و از زندگی خود لذت ببرند .

محمد مهدی طیاری از برنامه های آینده انجمن مردمی نهاد حامیان محیط زیست بوشهر خبر داد و گفت: برنامه های آینده انجمن  بازدید از تمام نقاط تفریحی ، گردشگری ، طبیعی و باستانی استان بوشهر خواهد بود و تمام این برنامه ها در  جهت عیب یابی ، آموزش، پاکسازی محیط زیست و فرهنگ نگهداری آن توسط همشهریان عزیز میباشد ./ب


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۴ ، ۱۵:۴۱
انجمن حامیان محیط زیست

گذارش4/ به مناسبت فرا رسیدن هفته هوای پاک پرندگان دریایی بر سر سفره بوشهری هاانجمن حامیان حیوانات با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، باشگاه نجوم و دوستداران محیط زیست برنامه غذا دهی به پرندگان دریایی را در بندر تاریخی بوشهر به اجرا گذاشتند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، برنامه غذادهی به پرندگان مهاجر و بومی دریایی درکنار ساحل بوشهر (پارک شورا روبه روی آب انبار قوام) در دو نوبت اجرا شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در حاشیه این برنامه گفت: مشارکت حداکثری شهروندان در جبهه های زیست محیطی، زمینه ساز ارتقاء فرهنگ زیست محیطی استان است. مهندس سیداصغر مطهری افزود: سازمانهای مردم نهاد حلقه اتصال بین مردم و مسئولین هستند و نقش پررنگی در راستای ارتقاء شاخص های زیست محیطی دارند.وی ادامه داد: سمن ها بدلیل حضور در متن جامعه می توانند واقعیت را همانطور که هست رصد نمایند و با شناخت دقیق مشکلات ،یقینا" می توان نتیجه مطلوب را بدست آورد.
مسوول انجمن حامیان حیوانات بوشهر نیز گفت: هدف از برنامه غذا دهی به پرندگان مهاجر و بومی دریایی که از اول فصل پاییز تا پایان زمستان مهمان شهر ما هستند، فرهنگ سازی و ارتقاء فرهنگ شهروندان در حفاظت و حمایت از این پرندگان است. 

مهدی طیاری افزود: باید برای حمایت از حیوانات این مواهب الهی وقت بگذاریم و خداوند بزرگ را سپاس گوییم./



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۴ ، ۱۵:۲۴
انجمن حامیان محیط زیست

گذارش3/ اولین ایستگاه پرنده نگری استان بوشهر افتتاح گردید

پارس خلیج: مهدی طیاری گفت”با توجه به تنوع زیستی منحصر به فرد استان بوشهر، پتانسیل لازم برای تشکیل و فعالیت این باشگاه وجود داشت و جای خالی آن در بین فعالیت‌های محیط زیستی بشدت احساس می‌شد.

به گزارش خبرنگار پارس خلیج از بوشهر محمد هادی فرهمند: بمناسبت روز گردشگری اولین ایستگاه پرنده نگری استان بوشهر باحضور استاندار محترم دکتر و مدیر سازمان گردشکری در ساختمان میراث فرهنگی افتتاح گردید.

3

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۴ ، ۱۵:۲۱
انجمن حامیان محیط زیست

گذارش 2/ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پارس خلیج :

صبح  جمعه ۹۲/۱۱/۱۱ یک گروه از انجمن حامیان محیط زیست بوشهر(ngo) و برخی از خبرنگاران استان  به رهبری جناب آقای محمد مهدی طیاری محقق و پژوهشگر مغز نوروتراپیست و محقق محیط زیست با محوریت فرهنگ سازی و شناخت آثار بومی استان و پاکسازی و فرهنگ نگهداری طبیعت ،به گنبد زیبای نمکی جاشک واقع در شهرستان دیر سفر و از این طبیعت خدادادی که در دنیا بی نظیر است بازدید کردند .

 127 گزارش تصویری/ سفر به کوه نمک جاشک به همراه  انجمن حامیان محیط زیست بوشهر(ngo)

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۴ ، ۱۵:۱۷
انجمن حامیان محیط زیست

گذارش 1 / مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خبر داد

برگزاری تورهای پرنده‌نگری در استان بوشهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از برگزاری تورهای پرنده‌نگری با حضور اساتید داخلی و خارجی در استان بوشهر خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین دلشب ظهر امروز در حاشیه افتتاح باشگاه پرنده‌نگری در بوشهر اظهار داشت: باشگاه پرنده نگری استان بوشهر با حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و با همکاری یکی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی بوشهر و انجمن حامیان محیط زیست بوشهر راه‌اندازی شد.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی این باشگاه حضور بیشتر بخش خصوصی در توسعه و رونق گردشگری طبیعی داخلی و شناساندن جاذبه‌های طبیعت‌گردی از جمله پرندگان استان بوشهر به گردشگران است.

دلشب در ادامه گفت: این باشگاه در نظر دارد تورهای پرنده‌نگری را با حضور اساتید داخلی و خارجی در استان بوشهر برگزار کند، همچنین از دیگر برنامه‌های باشگاه پرنده‌نگری استان بوشهر برگزاری دوره‌های آموزشی پرنده‌نگری، پرنده شناسی و عکاسی حیات وحش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه حضور پرندگان در اکثر زیستگاه‌ها نشان ‌دهنده توان بالای آنها در سازگاری با شرایط محیطی است، گفت: افتتاح باشگاه پرنده‌نگری تلاشی است که برای ایجاد شرایط و فرصت آشتی با طبیعت، آشنایی بیشتر با پرندگان، بیان اهمیت و ارزش زیست محیطی پرندگان و همچنین تاکید بر حساسیت فوق‌العاده زیست محیطی در استان بوشهر صورت گرفته است.

موسس باشگاه پرنده نگری بوشهر ضمن سپاس از حمایت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر درباره اهمیت باشگاه پرنده‌نگری اظهار نظر کرد و گفت: با توجه به تنوع زیستی منحصر به فرد استان بوشهر، پتانسیل لازم برای تشکیل و فعالیت این باشگاه وجود داشت و جای خالی آن در بین فعالیت‌های محیط زیستی بشدت احساس می‌شد.

مهدی طیاری ادامه داد: ما در قدم اول نسبت به ثبت نام از علاقه‌مندان و متخصصان اقدام کردیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۴ ، ۱۵:۱۰
انجمن حامیان محیط زیست

شهری که حمل و نقل عمومی کارآمد دارد، فضاهای سبز زیبا و در دسترس همگان دارد و از نیروی طبیعت برای تامین انرژی خود بهره برداری می کند، یک آرمانشهر فانتزی نیست، بلکه پایتخت دانمارک است…

به تازگی شاخص اقتصاد سبز جهانی کپنهاگ را با امتیاز کامل ۱۰۰ به عنوان سبزترین شهر جهان برگزیده است.
مقامات اقتصاد سبز جهانی در اظهارنامه خود نوشته اند: «دانمارک به طرز سختگیرانه ای احکام و قوانین خود را برای توسعه شهر سبز از طریق استراتژی ها و تاکتیک های متنوع به کار بسته است.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۴ ، ۰۳:۰۵
انجمن حامیان محیط زیست