انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن مردم نهاد حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن مردم نهاد حامیان محیط زیست استان بوشهر

انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر

اولین ایستگاه پرنده نگری استان بوشهر افتتاح گردید

چهارشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۴، ۰۳:۲۱ ب.ظ

گذارش3/ اولین ایستگاه پرنده نگری استان بوشهر افتتاح گردید

پارس خلیج: مهدی طیاری گفت”با توجه به تنوع زیستی منحصر به فرد استان بوشهر، پتانسیل لازم برای تشکیل و فعالیت این باشگاه وجود داشت و جای خالی آن در بین فعالیت‌های محیط زیستی بشدت احساس می‌شد.

به گزارش خبرنگار پارس خلیج از بوشهر محمد هادی فرهمند: بمناسبت روز گردشگری اولین ایستگاه پرنده نگری استان بوشهر باحضور استاندار محترم دکتر و مدیر سازمان گردشکری در ساختمان میراث فرهنگی افتتاح گردید.

3

همه ساله از فصل پاییز تا اول بهار تعداد زیادی از پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجرت خود را عرضهای شمالی تر به مناطق جنوب و غرب آسیا و از جمله استان بوشهر آغازمی نمایند . شایان ذکر است سازمان بین المللی پرندگان IBA تعداد ٣٩١ منطقه مهم پرندگان را در خاورمیانه شناسایی کرده که معرف مهمترین کانون های زیستی و رفع کاستی های حفاظت از گونه های در معرض خطر انقراض جهانی است که ١٠۵ منطقه در این مناطق در ایران و ۵ منطقه در استان بوشهر قرار دارد.

با توجه به دارا بودن تنوع گیاهان آبزی از جمله مانگرو ( حراء ) و سواحل صخرهای و شنی ، جزایر بکر ، زیستگاه مناسبی برای مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی در ساحل شهر بوشهر است . مهاجرت این پرندگان علاوه بر بالا بردن تنوع زیستی اکوسیستم های استان ، نقش موثری در جذب اکوتوریسم و رونق فیلم و عکس و تحقیقات علمی و در حوزه گردشگری طبیعی و توسعه زیبا شناختی و ایجاد نشاط همشهریان و گردشگرانی که در فصل های پاییز و زمستان و بهار وارد شهر بوشهر می شود دارد. با این هدف در همین راستا ما را بر آن داشت تا از این فرصت و نعمت خدادادی در روند جذب تورسیم و آشنایی بهتر شهروندان به حفظ حیات وحش و هر چه بهتر شدن شهر عزیزمان این حرکت را با همت دوستان طبیعت دوست به مرحله اجراء درآوریم . در همین راستا نیز اولین باشگاه پرنده نگری با حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست و سازمان گردشگری با همکاری دفتر خدمات مسافرت هوایی کیا لیان و انجمن حامیان محیط زیست بوشهر افتتاح گردید. هدف از تاسیس این باشگاه ، حضور بیشتر بخش خصوصی در توسعه و رونق گردشگری و آشتی با طبیعت و ایجاد فضای علمی و شاد در جامعه جهت رفاه حال شهروندان و گردشگران می باشد .
موسس باشگاه پرنده نگری بوشهر ضمن سپاس از حمایت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر درباره اهمیت باشگاه پرنده‌نگری اظهار نظر کرد و گفت: با توجه به تنوع زیستی منحصر به فرد استان بوشهر، پتانسیل لازم برای تشکیل و فعالیت این باشگاه وجود داشت و جای خالی آن در بین فعالیت‌های محیط زیستی بشدت احساس می‌شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۶
انجمن حامیان محیط زیست

ایستگاه پرنده نگری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی